Halloweenparty

Hejhej!
Hon som såg mej på bordet brevid Nemo.
Idag blev jag adopterad av en tjej med basker och rutig kappa.

Spindelbullar.
Det skulle bli halloweenparty, och jag fick vara med och hjälpa till. Här gjorde jag glacyr till spindelbullar. Först florsocker i en skål, sen tar man i litelitelite vatten. Om man tar för mycket vatten så går det inte. Sen delade jag upp den vita glacyren i fyra mindre skålar, och gjorde olika färger på dom. Vissa spindelormar blev jätteläskiga. Andra såg ganska snälla ut.

Purjolök.
Till lunch var det pumpa- och purjolökssoppa.

Bullorm.
Sen fick jag hjälpa till att dekorera en stor bull-orm. Den blev fin!

Halloweenpynt och lieman.
Dom dekorerade sitt matrum med fina lampor och serpentiner, men sen gjorde dom allt jätteläskigt med massor av små spindlar och fladdermöss. Det var riktigt farligt ett tag, för det kom en livs levande lieman och försökte döda mej. Men jag klarade mej utan en endaste skråma!

Kaffekarlsson
Efter att ha ätit upp bullormen och spindelbullarna så fick jag smaka på kaffe med vispad grädde. Grädden var god, men kaffe är nog inget för mej.

Spindelnätsljusstake.
Nu är jag jättemätt och jättetrött. Godnatt!

Kramiz kramiz :)

Kommentarer
Postat av: Annie

Aww! <3

2011-11-06 @ 18:18:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0